Üzemeltető: Blogger.
RSS

Vérnyomásos

Ma délelőtt munkaidőm nagy részét vérnyomásméréssel töltöttem. Idős korban a 140-150-es vérnyomás viszonylag normális. Mégis állandóan kontrollt kell mérni naponta 2-szer vagy 3-szor. Nálunk a szoci otthonban leragadtunk a hagyományos módszernél, miszerint a higanyos mérőt használjuk. Könnyű megtanulni. Ha egyszer rájössz a technikára, soha az életben nem felejted el. Én mindig pulzusról mérem 3 ujjal a csukló hüvelykujj felőli részén, kb 200-ig nyomom fel a nyomást, szépen lassan engedem vissza, nézem közben a mérőt és ahol érzem az ujjaimmal, hogy bedobban, az az érték a vérnyomás. Egy kicsit túlbonyolítottam, de valami ilyesmi a lényeg, gyakorlatban könnyebb. Nem használom a fonendoszkópot, mert hiába fertőtlenítem le, ki tudja hányan dugták már előttem a fülükbe, nehogy már valami fülbajt elkapjak. A digitális vérnyomásmérő lenne a legpontosabb, az új szabály is azt részesíti előnyben, de sajnos nincs rá pénz, ezért marad a higanyos.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése