Üzemeltető: Blogger.
RSS

Nővérhiány

Mióta D-t letették kisegítőnek a konyhába, H.M miszlikbe törte a könyökét, B.É cardiovascularis megbetegedésein felül valami nőgyógyászati problémával is küzd (cysta lehet vagy ilyesmi, csak tippelek), mindhármukat kivették a beosztásból is. Tehát nővérhiány van a házban. Mi nem vettük észre, mert ugyanúgy melózunk, mint amikor velünk voltak, csak a létszám csökkent. Nincs semmi bajunk, van elég erőnk és energiánk, győzzük szuflával. Tegnap J. főnővér feljött osztályátadásra és bejelentette, hogy 2 közmunkás csatlakozik a nővér gárdához, ugyanis minőségbeli hiányosságok léptek fel a munkánkkal kapcsolatban, miszerint nem takarítunk a szobákban időhiány miatt, nem mobilizáljuk eléggé a betegeket, nem tudják a betegkíséretet megoldani, stb. 
A következő kérdések és gondolatok merülnek fel ilyenkor a fejemben:
  - Mire van a takarító személyzet? Egyszer kértem meg egy takarítónőt, hogy ha már úgyis felmos a szobákban, ha lenne egy kis ideje, takarítsa fel már a hányást az éjjeliszekrény mellől. Mire gorombán rámförmedt, hogy nem az ő dolga, mit képzelek, megy a főnővérhez. Akkor hoztam lepedőt, felszedtem a szennyeződést, kerestem másik felmosó felszerelést és rendbe tettem az éjjeliszekrény környékét. Mire ismét előkerült előbbi takarítónő, hogy hogyan merem én használni az ő felszerelését... Azóta nem kérek tőlük semmit és nem is beszélek velük.
  - Miért nem vesznek fel beteghordó személyzetet? Nem bírja ám egy magamfajta vékonyka alkat egyedül emelgetni a 200 kilós betegeket az ágyból a kerekesszékbe és vissza. Persze, hogy megteszem, de amikor már a tizediknél tartok, meglehetősen tropa a derekam és majd leszakad a vesém.
  - Miért kell minden baromsággal kivizsgálásra küldeni a betegeket? Múltkori eset: Parkinson-kóros apró termetű néni naponta 20-szor elesik, menési kényszere van és elküldtek vele a Traumára. Sokadszor. Ahelyett, hogy egyszer küldték volna a Neurológiára, megelőzve ezzel felesleges Traumatológiai látogatásokat. Akkor végre betegszállítóval a Neurológiára került, új gyógyszert kapott, menési kényszere megszűnt. Egyéb felesleges orvosi vizsgálatokra küldött bajok: fejfájás a hőség miatt, hisztis nyafogások, túlzott gyógyszerezés miatti mellékhatások (pl. depressziós szorongás, étvágytalanság, alacsony vérnyomás, alacsony vércukor, stb.). Ilyenkor az orvos javaslatai: pihenés, bő folyadékbevitel, egyen a beteg, szakorvosi beutalás, vagy hogy szarjuk le az egészet. És a legjobb a kötéscsere a Sebklinikában: sima Betadine-os fedőkötés cseréje vagy bármilyen más egyszerű kötés, amit a nővér megtanul a suliban és meg tudja csinálni, elküldik a beteget a klinikába, ahol egy hasonló képzettségű nővér átköti a sebet (2-3 óra folyosói várakozás után).
Nekem nem jön jól a 2 új kolléganő érkezése, mert szeptember végén ismét lejár a szerződésem és nem garantált a maradásom (hiába vannak velem megelégedve munkatársak és betegek).

2 megjegyzés:

SheWolf írta...

Azt hiszem, van erre valami szabály, hogy a takarítónő nem nyúlhat az éjjeliszekrényhez. Ő úgy látszik, kicsit tágabban értelmezte ezt...

Az emelgetéshez annyit, hogy életem eddigi 24 éve alatt soha nem fájt a hátam, leszámítva azt az öt hónapot, amikor neurológián voltam segédápoló. Irgalmatlan nehéz munka... Én csak 72 órában voltam (igaz, a lakhelyemtől másfél órára, egyetem mellett), de azt hittem, fizikailag beledöglök. Szóval le a kalappal :)

A főnővér meg mért nem beszélte meg először Veletek, ha gondja van. Ez úgy tisztességes.

Tilia írta...

Nagy az Isten állatkertje, de nem elég magas a kerítés.

Megjegyzés küldése