Üzemeltető: Blogger.
RSS

Estig tanul

Tegnap este felhívtam Veszi osztálytársnőmet, hogy mennyire van betojva a jövő hét elejétől és mennyit tanul. Veszivel jóban vagyunk szeptember közepe óta. Róla már beszéltem egy korábbi bejegyzésben, ő a házigondozó a nazarénusoknál. Egyébként nem apáca vagy hasonló, ha valaki azt feltételezné. Idősebb nálam vagy 10 évvel, de ki nem szarja már le, a barátság kortalan. Nos, felhívtam tehát Veszi-t és kiderült, hogy a Megelőző orvostan neki éppen kicsit meredek most, ugyanis a fertőző betegségek feléből írunk kedden. Ezekhez tartozik a szalmonella fertőzés, hastífusz stb. meg 2 óborzalom a skarlát és a diftéria. Én a magam részéről lerövidítettem a dolgot és írtam az egész sok-sok oldalnyi iszonyatból 12 oldalnyi vázlatot címszavakkal: terjedés, tünetek, lappangás, kezelés, megelőzés... Gondoltam hozzáolvasok a neten, de aztán meggondoltam, miután előhozott nekem "szép képeket", hogyan is néznek ki ezek a betegségek. Egyébként meg nem igazán értem, minek tanuljuk a legapróbb részletekig az olyan bajokat, amik ellen manapság védőoltás nyújt tökéletes védelmet. Következő kör volt az Elsősegély című tantárgy, amiből nekem papírom van, hogy elsősegélynyújtásból levizsgáztam, de sajnos az csak a jogosítványhoz volt elég. Most ismét előkerült, de ezúttal sokkal részletesebben. Ma este az Adminisztráció tudománya lesz a társam a konyhapulton és tanulmányozom ezerrel, hogyan lehet szabályosan megírni beutalót meg gyógyszerreceptet meg laborleletet, miközben az utóbbi időben ezeket az orvos maga csinálja és nem a nővér/asszisztens.

3 megjegyzés:

SheWolf írta...

Ezeknek a betegségeknek a megelőzéséhez sokszor 97-99% körüli átoltottság kell, különben járvány alakulhat ki. Szóval ideális azzal rémítgetni az embereket, hogy az oltások autizmust okoznak...

Másrészt azt olvastam a gyerekgyógy könyvben, hogy a diftéria és pertussis oltások csak tíz évig védenek, tehát Te meg én már lehetnénk betegek. Ez eléggé megdöbbentett.

Az a szívás, hogy a mai orvosgeneráció csak hallomásból ismeri ezeket a kórokat, vagyis szinte biztos, hogy a valóságban nem fogják felismerni...

Tilia írta...

Én a magam részéről egyik ilyen betegséget sem szeretném elkapni, de találkozni sem szeretnék ilyen esettel, mert amit ezek a kórokozók művelnek, az valami kegyetlen.

Álomtej írta...

Bocs, nem a témához, gyakorlatilag olvashatatlan a blogod a háttér-betű kombinációban, erős a háttér és alig látni a betűket. Légyszi légyszi segíts a többi vak olvasón :). Köszi!

Megjegyzés küldése