Üzemeltető: Blogger.
RSS

Keringés, kockák és a kenyér

Ma a keringéssel foglalkoztunk Anatómián (mind a három órán). Múltkor már a szivet megtanultuk és ma szóban önkéntes alapon pár mondatban el kellett mondani, hogyan képzeljük el a szív működését. Mindenki lapít. Tilia különösen és a padtársa odamotyorászik. Végül aztán tanár körbepásztáz, mire az ablaknál a szempár megpihen egy éppen padtársnak latint magyarázó személy feje tetején.
 - Tilia!
 - Igen... (tovább pusmog a padtársnőjével)
 - Hogyan működik a szív?
 - Cor... izé, bocsánat!
 - Tehát, hogyan képzeled el a szív működését?
 - Am, a szív az mint egy műanyag vagy inkább gumi tartály, amibe felülről betöltik a használt vért, a tartályt középen megnyomják, alul kinyílnak a kisajtók és kijön a tiszta vér. (közben vihog az osztály) A jobb kamrából induló arteria vénás vért szállít a tüdőbe, tehát szén-dioxidosat, amit a tüdő tisztít meg és küld vissza a szív bal pitvarába, ez a kis vérkör ami a szív és a tüdő közötti útvonalat képezi a vér számára. A nagy vérkör meg a bal kamrából indul aorta formájában és a perif...
 - És ezzel kezdjük a mai anyagot. Tehát 2 vérkör van a...
Tanulság: soha ne magyarázz latint a padtársadnak anatómia órán, mert tutira felszólít a tanár.

Később Kommunikáció órán kockákat vagy négyzeteket kellett rajzolni, de nem tudtam követni az instrukciókat a térbeli elhelyezkedésüket illetően, ezért aztán lett 2 oszlopnyi egyenes és ferde négyzetem ötösével egymásra pakolva. A rajznak a következő címet adtam: Ha kockák közé mész, legyél te is kocka. Mint szociológiai irányelv.

Végül aztán ellógtam az utolsó 2 órát, hazajöttem és csináltam egy kenyeret kínomban. Vagy inkább cipócska, de gusztán néz ki. Éppen most sül. Holnap meg az egészségkárosításból írok Egészségtanból, de nem igazán érdekel a dolog, egyszer átnézem reggel. Etikát meg kölcsönadtam ma a nagy eszemmel és holnap abból is zh. Na, sokész!

2 megjegyzés:

szaguldo kacaj írta...

Ezt a négyzetes-utasítgatós-rajzolós játékot én is játszottam már egyszer kommunikációs tréningen. Nálunk az volt a gond, hogy elég körülményesen magyarázta az illető.

Tilia írta...

Itt normálisan magyarázott, csak én nem figyeltem eléggé.

Megjegyzés küldése