Üzemeltető: Blogger.
RSS

Visszatekintés

szept. 9-12.
Éjszakai műszak L.E-val. Minden éjjel ügyeletet hívtunk különböző okokból: 1. magas vércukorszint 19,8 mmol/l; 2. daemens beteg kétszer paplannal együtt leesett az ágyáról; 3. épelméjű beteg wc-ről jövet megbotlott és bevágta a fejét az éjjeliszekrényébe; 4. görcsös hasi fájdalmak katéter elzáródása miatt. Mind a 4 beteget kórházba vitték, másnap reggel stabil állapotban, jókedvűen kerültek vissza az intézetbe.

szept. 12. napközben
Délután Momó bejelentette, hogy kb 1 hónapja a neten beszélt valami idegen csajjal, akit másnap meghívott a Dagály Fürdőbe Bp-n, utána hazavitte magához és együtt töltötték az éjszakát. Oké, hogy Momóval nem lakok együtt, nem a férjem, nem a szeretőm, de 5 éve ismerjük egymást, volt köztünk ez meg az, meg tavaly együtt laktunk 1 hónapig, de elszúrta a melóját és visszament Bp-re a szüleihez. De valahogy mégis rosszul esett, hogy egy másik csajjal volt. Nem tért ki részletekre és váltig állítja, hogy nem volt köztük semmi, csak egymás mellett feküdtek. Most higgyem el vagy ne inkább?

szept. 13-14.
2 pihenőnap és suli. Sz-n kívül lett még egy új barátom I. személyében, aki gondozónő a Nazarénusok idősek otthonában. Sulival minden oké, a legtöbb tanár elküldi e-mail-ben a tantárgya órai anyagát. Azt kell kinyomtatni és megtanulni. Illetve aki a gépen szeret olvasni és tanulni, az értelemszerűen… Tankönyvek: 1. angol: Nursing – első órán rögtön mélyvíz, kórház személyzete, berendezései, eszközei, személyzet feladatai (Tilia nyelvtudor, na meg a haladók, előnyben); 2. anatómia: mindenki maga dönti el, miből tanul, cél a sikeres vizsga (és zh-k) – én a magam részéről 2 féle rövidített Anatómiát választottam ki (róluk később bővebben). Egyébként birtoklom a Szentágothai féle Functionalis Anatomia 3 kötetét, de mivel nem az orvosira járok, asszem kihagyom.

szept. 15.
Betegkíséret.
1.Gastro. Krónikus székrekedés átutalva és otthagyva SBO-nak. Sikeres beavatkozások, mert másnap délután is folyt a betegből a… SBO-n épp a kedvenc ismerősöm volt szolgálatban dr Bűzbomba, aki mellesleg egy közepes madárijesztőre hasonlít és annyit dohányzik, hogy kifüstölné az egészségügyi minisztériumot is. Szerintem éppen ezért nem engedik a műtő közelébe vagy mert nagyon béna, meg hallottam is hogy eltiltották az operációktól szegényt.
2.Trauma. Gipszlevétel + rtg. Daemens beteg, pszichiátriai eset, kibírhatatlan hisztije Tilia kötél idegeit és birka türelmét is próbára tette, de a kötél ideg nyert.

szept. 16-17.
Délutáni műszak. Vidám baromkodások, munkamegosztás, pörgés meg pizzát rendeltünk, de titokban tartottuk.

szept. 18.
Pihenőnap. Délutánozás Misty-vel. Általános óta jó barátnők vagyunk. 2 óra hosszat marháskodtunk, megbeszéltük ügyes-bajos dolgainkat és megmutatta miféle olvasnivalókat böngészett a neten. Készítettünk közös képeket meg egymásról és amikor nem vigyorogtam, rám szólt, hogy „Gondolj a szájsebészre!” Hjahh, ő meg gondoljon a jóképű trolivezetőre meg ki tudja még kire szokott. :- )))

szept. 19.
Ismét pihenőnap. Tilia délután berúgott. Vagy inkább kirúgott. A hámból egy szintén bánatos barátnője társaságában egy színvonalas de megfizethető kávézó és bár elnevezésű helyen. A hatás nem maradt el: Tilia jókat nevetett (a saját poénjain is), utána fizetett, hazavánszorgott, otthon beült egy kád jó meleg vízbe 10 percre, kádból kimászott, törölközött, alvósba öltözött, fogat mosott, betalpalt a szobába mint tank, bezuhant az ágyba fejjel és rögtön elaludt. Másnap reggel arra ébredt, hogy már nem alszik és előtte valami nagy zabálásról álmodott. Mert az agyára ment a pia meg a röhögés meg a meló meg a suli meg Momó meg Cs.Zs a szájsebész… Tudnivaló, hogy Cs.Zs doktor úr befejezte tanulmányait Angliában és hazatért. További információ róla nem áll rendelkezésre.

szept. 20-21.
Vírusos torokgyulladás támadott meg. Háziorvoshoz mentem pár nap táppénzt kiíratni, ahol kiderült, hogy nem érvényes a TAJ-számom. De azért a táppénzt kiírta. Utána felhívtam J. főnővért, hogy nézzenek már utána, mi hibádzik a TB-vel. Nos, adminisztrációs hiba következett be, de a Magyar Államkincstár fizeti nekem mint közalkalmazottnak a fizetnivalót, hibát helyrehozták és minden a legnagyobb rendben.
Betegség ellenére suliba azért mentem. 3 db anatómia egymás után, ami megtette hatását: mindenkinek tele lett a nadrágja az október 4-i írásbeli számonkéréstől. Angolból kis zh-t írtunk a műtős személyzet témából.

szept. 22.
Ismét háziorvosnál voltam, lezárta a táppénzt, a papírt meg leadtam a munkahelyen.
Megkaptam az Anat könyveket is, de nem ment ám simán, mert Tilia mindig elszúrja és naná, hogy még egy ilyen könyvátvételt sem tud elintézni baj nélkül. Ugyanis Misty az utolsó pillanatban, előző este írt sms-t, hogy temetésre megy és mégsem biztos hogy oda tudja adni. Végül aztán mégis sikerült nyélbe ütni a tranzakciót. A könyvekre előre megkapta Misty a pénzt már korábban valamikor és ezúttal csak átadta azt a 2 izét, hogy hazajöhessenek velem. Egyébként jó választás volt mindkettő, mert az egyik ebben, a másik abban okosabb, rengeteget tanulok belőlük és nagyon boldogok vagyunk együtt.
Sz. (újdonsült sulis barátosném) meghívott magához ebédre, meg tanulni. Így aztán csomó mindenfélékről beszélgettünk. Aztán végre belekezdtünk. Nagyon nehezen indult ez a tanulós délután, nyögve nyelősen folytatódott, és pár óra múlva végképp kudarcba fulladt. Latinnal kezdtük. Csináltam táblázatot Sz-nek: miről lehet felismerni a hím-, nő- és semleges nemű főneveket a latinban, hogyan kapcsolhatók hozzájuk melléknevek, ezek hogyan néznek ki, milyen végződések, mivel és hogyan kell egyeztetni, hogyan működnek együtt és külön (természetesen a rendhagyó eseteket kihagytam). Itt egy kicsit azt éreztem, hogy nem igazán érdekli Sz-t a latin. Utána áttértünk anatómiára. A saját tanulási módszeremet kezdtem el. Ugyanis nálam a jegyzet csak címszavak, rövidítések, kulcsszavak halmaza. Semmi más. Ha lediktálja a tanár a magáét, akkor is. A könyv meg éppen elég sok információt közöl és én a jegyzet (órai vázlat vagy ahogy tetszik) alapján kibogarászgatom, aláhúzogatom benne, ami nekem kell. Nos Sz. mindenképpen kizárólag az órai vázlatokat szeretné bemagolni reménykedve egy kettesben. Egyébként neki vannak egy íróasztalon hegyekben kölcsönkapott fénymásolatok, jegyzetek, telefirkált ósdi könyvek bizonyos munkatársaitól meg mindenhonnan, de nem tudja miből érdemes tanulni, csak nézegeti, meg kezdek arra gyanakodni, hogy egyáltalán nem is érdekli Sz-t ez az egész. Át is gondoltam utána ezt a tanulósdit, hogy ha én ott próbálkozok, de ő tojik az egészbe, csak nyűg lesz magamnak és neki is, elvesztegetve egy csomó időt a nagy semmire. Az lesz a vége, hogy nem segítek, egyedül tanulok a konyhában, ahogy tettem azt évekig mióta itt lakom. Biztos van aki hülyének néz, hogy hogyan lehet a konyhapulton tanulni, de nekem ez válik be. A konyhapulton szét lehet pakolni (nyilván nincs rajta kaja meg semmi a világon), kényelmes a bárszék, jó a természetes megvilágítás a közeli ablak következtében… Mért kell nekem mindig segíteni. Egyszer az életben én is lehetek önző és csak magamra gondolok. És nem a bűbájos nővérke meg a jófej latin-olasz nyelvtanár, aki segít ha baj van. Ó, nem, arra ott a Nemzetközi Vöröskereszt.

szept. 23-25
Délelőttben melóztam és nem volt semmi különös.

szept. 26.
Alvás délig. Délután főzés: gyümölcsleves, rakott husi… Gyomorrontás.

szept. 27.
Angoltanár órán felolvasta a zh (műtős személyzet témaköre) eredményeit. Tilia ötöst kapott és egyáltalán nem örült. Ugyanis amikor kézhez kapta a papírt, rájött, mennyire ostoba, hogy apróságokat szúrt el.

szept. 28.
Megkaptuk az októberi beosztást. Minden kívánságom teljesült, amit az üzenő füzetbe írtam a pihenőnapokkal és műszakokkal kapcsolatban. Kiderült, hogy a főnővérem mégis díjazza, hogy suliba járok.
Kaptam munkatársamtól egy munkaköpenyt. Kényelmes viselet lenne, de túl hosszú (még nekem is, pedig nem vagyok egy apró termet), ezért aztán levágatok az aljából, fel kell szegni és máris tuti a melósfelső. Teljesen új, még senki sem hordta. Hosszán kívül másik probléma vele, amit nem lehet kiiktatni, hogy bal felső zseben a kék felirat egy közétkeztetési kft neve (mert ez itt nem a reklám helye). Nos én nem ott vagyok, de ki nem szarja már le mi van ráírva a zsebre.
Latinból zh-t írtunk és fogalmam sem volt semmiről. Azaz, hogy fel sem fogtam, mit is írok egyáltalán, de valamiket írtam azért. Anatómiai síkok és irányok a téma, feladat irányokkal: ellentétpárok. Talán, ha ott járt volna az eszem… Ugye, ugye, amikor a hóhért akasztják (vagy hogy mondják).

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése